Ιστορία των τρακτέρ

cf84cf81ceb1cebacf84ceb5cf81-cf84ceb9cebdcebbceb5cf85-ceb6-ceb6ceb7cf83ceb7-1958Η ονομασία του τρακτέρ προέρχεται από την Λατινική λέξη truhere = τραβάω. Για το λόγο αυτό η ελληνική του ονομασία είναι γεωργικός ελκυστήρας.
Χρησιμοποιείται για την έλξη διαφόρων γεωργικών μηχανημάτων όπως άροτρα, φρέζες, καλλιεργητές κλπ.
Πρόγονος του τρακτέρ ήταν μια ατμομηχανή που χρησιμοποιήθηκε για όργωμα το 1860 στην Αμερική. Αυτή όργωνε για 23 λεπτά, σταματούσε 6 λεπτά για να ξαναγεμίσει με ξύλα ,με τα οποία όργωνε άλλα 13 λεπτά και ξανασταματούσε για εφοδιασμό νερού 8 λεπτών.
Απασχολούνταν 5 άτομα τουλάχιστον για την λειτουργία της. Οδηγός, Θερμαστής, Μηχανικός και 2 άτομα στα άροτρα.

Σήμερα όλες οι καλλιεργητικές εργασίες γίνονται από ένα άτομο.
Το 1892 στην Αιόβα των ΗΠΑ κατασκευάστηκε το πρώτο τρακτέρ που λειτουργούσε με gasoline. Η μηχανή εωτερικής καύσης υιοθετήθηκε πολύ νωρίς στην Αμερική πρώτα και μετά στην Αγγλία αντικαθιστώντας την ατμοκίνηση.
Τα τρακτέρ σαν μηχανήματα εδραιώθηκαν στην παγκόσμια αγορά λίγο πρίν από τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο. Οι τροποποιήσεις που είχαν να κάνουν με την εμφάνιση και την ιπποδύναμη μπορεί να ήλθαν αργότερα αλλά τα τελευταία πενήντα χρόνια σημειώθηκαν οι μεγάλες διαφορές.
Σήμερα χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες.
Τα τροχοφόρα και τα ερπυστριοφόρα [για μετακίνηση σε ανώμαλα εδάφη].
Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκαν τρακτέρ το 1924.